Incasso

Tips voor een goed debiteurenbeheer

  1. Maak duidelijke afspraken

Een duidelijke en correcte offerte, bestel- en leveringsbon én factuur.

  1. Volg kort op

Stuur altijd een herinnering wanneer de betaaltermijn is verstreken.

  1. Gebruik de telefoon

Bel de debiteur en vraag naar betaling van je factuur.

  1. Hanteer korte betaaltermijnen

Korte betaaltermijnen houden de betalingsverplichting onder de aandacht van de debiteur.

  1. Stop met leveren

Lever geen nieuwe goederen of diensten zolang de factuur niet betaald is.

  1. Wees consequent

Onderneem direct actie wanneer je klant een aanmaning negeert.

  1. Geef de factuur tijdig uit handen

Als je klant na de 2e aanmaning niet heeft betaald, gaat hij dit vermoedelijk ook na de 5e niet doen. Schakel snel een incassobureau in.

Meer weten? U kan ons bereiken op 0495 543 508 of info@niab.nl

Meer Berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *